“Tilt shift Toccata” making of

Toen ik vorig jaar toelating vroeg om animatie materiaal op te nemen in het sportpaleis, trof ik Jan Vereecke. Deze was gecharmeerd door mijn tilt shift animaties en stelde me voor een miniatuur “visual” te maken voor Night of the proms. Als muziek kozen we voor een klassieker van formaat “toccata en fugue” van Bach. Deze werd herwerkt door “il novecento” en werd dus “live” gebracht op Night of the proms.

Zoals de onderstaande foto toont.

IMG_1270

Deze animatie doop ik “Tilt shift Toccata” De animatie bekijkt u best op de onderstaande link.

Deze animatie filmde ik voor een groot stuk vanuit een hoogtewerker. Waar ik de firma “Gunco” niet genoeg voor kan bedanken.

Jasper LeonardIMG_9623

Als “making of” van het project filmde ik mezelf en de lift en de overgang van ‘Ruwe’ stop motion naar finaal product.

Hieronder overloop ik even de locaties, en geef ik wat uitleg bij enkele van de scènes.

De openingscène is opgenomen in Spanje zomer 2012, en toont enkele telefoondraden en zwaluwen.

Notp HD 1,0_00350

Ook de 2de scène is gefilmd in Spanje en toont een stijger in het stadje Mindelo.

Notp HD 1,0_01047

Dan springen we naar België, en zien we ‘de badboot’.

Notp HD 1,0_01178

De man met hond trof ik in Antwerpen Zuid.

Notp HD 1,0_01554

De Scéne met de traktors en de maïs is in de omgeving van Heist-op-den-berg gefilmd.

mais hoek Huis Frame Tilt 00001 (1)

Ski piste “zondaal” te Deurne.

Notp HD 1,0_03155

Het kruispunt keyserlei- Meir.

Notp HD 1,0_1_04097

De lijnen van de vliegtuigen trof ik boven Antwerpen.

Notp HD 1,0_1_04477

Deze flatgebouwen staan te Antwerpen Linkeroever.

Notp HD 1,0_1_04580

En deze gebouwen te Borgerhout.

Notp HD 1,0_1_04824

De bliksemstorm passeerde Antwerpen in de zomer van 2011

Notp HD 1,0_1_05054

De kerstboomverbranding te Antwerpen linkeroever is opgenomen in Februari 2012.

Notp HD 1,0_1_05463

Leave a comment