Lens statief voor lenzen van eigen makelij

Na een zeer lastig hanteerbare tilt shift lens gemaakt te hebben => Kodak 200-300mm Maakte ik de afgelopen dagen een statief om deze lens te hanteren.

Als basis gebruikte ik een oud aluminium statief. Door zowel lens als de camera op een apart punt tov elkaar te verplaatsen kan ik mijn focus’ verplaatsen.

Voor de montage van de lens gebruikte ik een ‘bal kop statief hoofd’ normaal gebruikt voor een beveiligingscamera. De lens zelf word vastgehouden met een ‘uitlaat klem’ voor een vrachtwagen.

Eveneens Maakte ik aan één van deze ‘poot bevestigingen’ een aluminium plaatje dat in andere statieven te bevestigen is.

Hieronder enkele eerste test foto’s van de eerste statief momenten.

Morgen trek ik met mijn statief de kathedraal op.

One response

  1. Pingback: Antwerpse daken « Jasper Léonard

Leave a Reply

