3 maanden op iso800

De laatste maanden nam ik weer enkele “snapshots” met het wonderlijke toestel op de foto hieronder. Mijn “zeis Ikon Nettar 515”.
Dit toestel dien je te bedienen met een lichtmeter. Zodat je weet wat voor waarden je kan ingeven. Door reeds enkele jaren op manueel foto’s te maken heb ik een tamelijk goed gevoel gekregen om deze waarden te gokken.

Eveneens heb ik enkele dubbele belichtings experimentjes uitgevoert.

De digitale afbeeldingen hieronder zijn foto’s die ik maakte van de negatieven, en in photoshop positief maakte. Zoals deze foto toont.

Deze foto is een dubbele belichting tijdens een interview en van mijn wagen en huisgenoot onderweg naar de colruyt.

Dit zelfportret werd gemaakt in de fotostudio op linkeroever (kdg) door hanne nieberding. De belichting is geïnspireerd door het “Tom bonen portret” van Stefaan Vanfleteren. De digitale versie van het Portret vind je hier => http://www.flickr.com/photos/hannenieberding/6279950957/in/photostream/lightbox/
De andere opname had ik de dag ervoor gemaakt van de treinsporen in Lier.

Hieronder het portret zonder dubbele opname.

Deze foto nam ik op een mistige dag op linkeroever. De lichtvlek die mijn wagen half doet verdwijnen is een foutje van mijn camera.

Deze kleine knaap kroop wel zeer vrolijk door deze reflectie. In de lobby van “raddisson blue hotel” te Antwerpen.

Mijn grootouders met kerst. En hapjes op een schaatkbord.

Batman word dubbel belicht samen met enkele kameraden die aan het “kassen” zijn.

Spel van licht

Leave a Reply

