De rol van een half jaar

Dit rolletje film gaat al zeker een half jaar mee, ISO800 kodak’s fijnste kleurenfilm in mijn Zeiss Ikon. (zie eerste afbeelding).
De beelden onderaan zijn Digitale foto’s die ik maakte van de negatieven, deze gaf ik vervolgens een “kleurcorrectie” in photoshop om ze positief te hebben.

Hieronder de beelden, er zijn enkele opname’s dubbel belicht en enkele getrokken met een voorzetlens (wide angle).

Deze foto is getrokken in de fotostudio te Syntra, ik moest deze pose en lichtsituatie nabootsen en nam vlug ook een manueel ingeflitste versie met mijn antieke camera. Dit zorgde voor het “bewogen” effect. (door de lange sluiter).

De 2 beelden onderaan zijn slechts 1 stuk film. Een dubbele opname, één zelfportret getrokken nadat ik geschminkt was als abraham Lincoln en de andere opname toen ik uitkeek over de zaterdagmarkt terwijl ik deze animatie aan het fotograferen was. => Small belgium: Market

Leave a Reply

