Tilt shift for Kanon

Door van sony naar kanon te verhuizen moet ik enkele lenzen ook aanpassen. Eerst en vooral mijn Super-Komura tilt shift lens.

Eerst en vooral de oude sony aansluiting los snijden en vervolgens een canon “body-cap” uit vijlen en vervolgens verlijmen.

Na enkele momenten met lijm te spelen en alles te laten rusten is alles weer op zijn plaats. Zelfs de rubber die mijn diafragma regelt zit weer netjes op zijn plek.

Als een ijzeren plaatje dat ik op de “body-cap” lijm om zo mijn lens ook effectief vast te laten klikken op mijn camera.

Vervolgens alles in elkaar vijzen en klaar is kees. Hieronder de eerste test foto’s met mijn Super Komura op mijn Kanon. Als model gebruikte ik een wel zeer neutrale en fotogenieke “isomo” hoofd.




Vermits ik nu over een video functie beschik kon ik voor het eerst eens filmen door deze lens. Door de lens constructie was dit niet zo evident. Maar dat is scherpstellen met deze lens nooit.

Hieronder een kort filmpje:

One response

  1. Pingback: “Mijn wereld” 12 beelden « Jasper Léonard

Leave a Reply

