Nieuw Kanon

Na 3,5 jaar met mijn “sony alpha 100” te werken heb ik nu een nieuw toestel gekocht. Eerst voerde ik een uitgebreid onderzoek naar beste prijs, type, lenzen en alles wat erbij komt.

Het nieuwe toestel is een “Canon 60D” 18mp, HD film, live view, kantelbaar lcd scherm en met een zeer recente sensor met uitstekende ruisonderdrukking. Dit was net het zwakste punt van mijn sony.

Ik maakte een snelle vergelijking door met beide toestellen hetzelfde onderwerp te fotograferen op verschillende iso’s.

Sony alpha 100 iso 400:

Canon 60D iso 3200:

Als vlugge conlusie kan ik zeggen dat de ruis op iso 400 van mijn sony vergelijkbaar is met de ruis op iso 3200 (canon)

Dankzij dit verschil zal ik vanaf heden 3 stops meer licht hebben als vroeger! Een fenomenaal verschil.
Nog een verschil is dat ik voor de 60D een Sigma f2,8 18-50 lens heb gekocht. Wat dus me dus nogmaals meer licht bezorgt! Eindelijk werk ik met een camera die andere fotografen evenaart🙂

Om echter mijn zelfgemaakte lenzen te kunnen gebruiken op mijn Kanon heb ik wel nog wat werk …

Leave a Reply

