Geloof

Als vrij werk voor mijn syntra opleiding (fotograaf) voer ik een ideetje uit dat al lang achterin mijn hoofd spookt.

Ik probeer het cliché beeld van Maria te fotograferen die in een hedendaags stadsbeeld verschijnt. Liefst in relatie met omstaanders die naar haar kijken.

Om deze verschijning deftig te belichten maak ik gebruik van een draadloze flitser, een paraplu (die ik zelf zilver heb gespoten aan de binnenkant) en een lange stok waarop de flitser en paraplu bevestigt zijn. Bovendien heb ik dus een “belichtings assistent nodig die deze op zijn plaats houd. (zie hieronder)

Na deze benodigdheden heb ik een “maria” nodig en een kostuum. Dankzij veel rond gevraag heb ik uiteindelijk een kostuum mogen lenen van de kerk raad van Koningshooikt. Deze hebben een kostuum dat slechts 1 maal per jaar gebruikt word.

Hierna heb ik enkele boeiende locaties nodig op een zonnige dag. Helaas zat het weer tegen en waren het enkele zonnige dagen op rij. Uit noodzaak trok ik met mijn maria (Hanne Torfs), belichting assistent (Jean Rottiers) en naar centraal station in Antwerpen en vervolgens via her perron de metro in. Onze bende zag er als volgt uit

Enkele resultaten vind je hieronder.

This slideshow requires JavaScript.

De bedoeling is dat deze reeks uitgebreid, gevarieerd en boeiend wordt. Wat dus andere locaties en variaties met zich meebrengt. Nog wel wat werk …

Leave a Reply

