Old tricks new light

Na een klein chance’ke kon ik deze flits kopen voor een prikje. Eindelijk een flitser die synchroon met mijn fototoestel werkt, en bovendien eindelijk een hulp AF licht. Vermits deze flits uit het analoge tijdperk afstamt kan ik deze enkel op 100perc van zijn kracht gebruiken. Dus worden alle “bounce” systemen direct zeer nuttig.

Een klein parapluutje met een zilver gespoten binnenkant is zeer praktisch in gebruik en kan ik bovendien vast maken aan mijn camera.

wat de volgende belichting zorgt ( met paraplu boven de flits)

De iets grotere paraplu is minder praktisch maar zorgt voor een iets zachtere belichting. Hieronder enkele voorbeelden.

Leave a Reply

