printen, presteren en presenteren

Mijn jury nadert, dus heb ik de laatste weken veel prints gemaakt.

Met foto’s op print te zien, kan je ze veel beter beoordelen dan op een scherm. Ook naar mijn jury toe moet ik een finale selectie maken van wat mijn onderzoek nu juist heeft opgebracht. Vermits ik de laatste maand alleen al meer dan 10.000 beelden maakte is dit geen makkelijke opgave. Doordat ik dagelijks ook nog eens honderden beelden bij maak, wordt alles nog moeilijker. Mijn jury is een presentatie van 20min voor 17 juryleden. Ik moet verklaren waarom ik deze beelden kies, waarom ze op deze manier tentoonstel en vervolgens mijn proces zichtbaar maken. Voor het laatste zal ik deze blog een rol te laten spelen.

Ik heb vandaag de geprinte selectie (meer dan 600 beelden op 10x15cm) bij elkaar gelegd en om zo verschillende combinaties van enkele beelden te maken. Telkens als ik over enkele combinaties tevreden was nam ik een foto van die opstelling. Ik moet echter wel nog eens rekening houden met welk formaat ik wil printen en of ik verschillende lenzen een aparte print en grootte wil geven.
Nog veel denkwerk.. enkel om het resultaat echt ten goede te laten komen.

Tijdens dit schuifwerk merkte ik deze leuke combinatie op. (Met de foto’s vanop de mast).

Hieronder nog enkele combinaties, telkens combinaties van beelden met dezelfde “lens” getrokken. Hoe ik welke reeksen wil presenteren is nog steeds een vraagstuk.

Leave a Reply

