“The car angle”

Na een bestelbusje geparkeerd te zien staan met op de achterruit een “wide angle car lens” stapte ik naar de autozaak.

deze lens is plooibaar en dient met water op glas gelegd te worden. Ik ging dus opzoek naar een geschikte houder om deze “lens” op zijn plaats te houden. De doe het zelfzaak is je vriend! Een tussenstuk van een dakgoot leek me wel geschikt. Vervolgens sneed ik een stuk glas op het formaat mijn “lens houder” en kleefde ik de “lens” op het glas. Vervolgens steek ik mijn standaard lens (18-70mm f3,5-5,6) in de houder en klaar is kees.

Hieronder een beknopte “making off”

Hieronder enkele beelden, de eerste beelden zijn met de lens met de “foute” kant naar binnen, een extra effectje. Op de latere beelden staat de lens juist en heb ik een vergelijking gemaakt door de beelden zowel op 18mm te trekken als dan met men “car angle” lens.

Omdat ik de constructie zelf voor mijn lens dien te houden verschuift mijn “kader” waarin ik trek. Ik zou deze op een soort statief kunnen bevestigen, maar dan wordt de lens minder praktisch.

One response

  1. haha Japie

    dit is echt zotjes😀

    June 2, 2010 at 1:09 pm

Leave a Reply

