De avontuurlijke Zak

Regenweer is dikwijls mooi weer (geeft alleszins mooi licht) helaas houden de meeste camera’s en lenzen niet echt van water.

Om de brug tussen regenweer en fotografie te overschrijden bedacht ik ‘De avontuurlijke zak’

Ik gebruik een grote antieke zonneklep om water druppels van mijn lens te houden, vervolgens lijm ik “de zak” (stevig diepvries zakje) aan deze zonneklep, op deze manier draai ik dus de zonneklep met de schroefdraad voor mijn lens naar keuze. Vervolgens trek ik de zak volledig over mijn camera, rekkertje rond. Om door mijn zoeker te kunnen kijken bevestig ik een rubberen opzet stukje voor mijn zoeker.

Hieronder een klein “making off” filmpje dat veel verklaart.

Hieronder enkele foto’s van een regenachtige markt op het Sint-Jansplein in Antwerpen. De avontuurlijke zak was zeer nat en mijn camera zeer droog.

Leave a Reply

