Masten zijn gevaarlijk

Dinsdag middag reed ik huiswaarts rond de middag, tussen Hove en Lint staat er een gigantische zendmast... die mijn ogen uit stak.

Er stond een telenet busje en het hek aan deze mast was open, dus ik dacht: “ik zal eens gaan horen of er voorwaarden zijn om deze mast op te mogen.” Helaas was er geen levende ziel te bespeuren…

De mast heeft 1 lange ladder helemaal tot boven, dus ik kon er gewoon opklimmen, wat ik dan ook gedaan heb.

Met de “super-komura” lens rond mijn schouder in een zakje en mijn camera rond mn nek en klimmen maar .. Een beetje onderschat hoe hoog de toren net was en ook de hachelijke platformen maakten het geen chille klimpartij.

Ik ben geklommen tot op het middelgrote platform iets over de helft, net boven de wolken (op de foto toch)

Genoeg verhaaltjes, onderaan vind je de foto’s.

2 responses

  1. Jero

    Ik moet zeggen dat uw lef om te experimenteren met het bouwen en verbouwen van lenzen, me meer met verstomming en enigszins jaloezie om de oren slaat.

    Wat niet wegneemt dat het een heus huzarenstukje was … (en ietwat onverantwoord :p maar anders zou het dan ook weer maar gewoontjes geweest zijn he😀 )

    Doe zo verder zou ik zeggen en ik kijk al uit naar de mail van ‘Vlamingen in de Wereld’ waarin men verklaart dat er een internationale interesse is voor “de vreemde kijk op de wereld van Jasper L.”🙂

    May 19, 2010 at 10:43 am

  2. mercikes vo de complimentjes, kmoet zeggen kzou er ni meer inklimmen zonder klimgordel.
    Ik lag zo boven op dat platformpje, beide handen heb ik nodig om men lens te bedienen en dan gaat je gsm af🙂 ook de camera en lens monteren zorgde wel voor wat angstzweet. Maar na 10 minuutjes went het wel allemaal.
    Hoogtevrees heb ik ni, ma gerust was ik toch ook weer ni :p

    May 19, 2010 at 2:51 pm

Leave a Reply

