“tilt shift” part 2 (SUPER KOMURA)

De lens die ik gebruik voor de tilt shift lens te maken is helaas een lens met een brandpunts afstand van rond de 100mm.    Hierdoor valt het effect minder op dan gewenst.

Dus  hup naar 2de hands beurzen en op zoek naar wat lekkers.

Mijn vragen aan deze verkopers zorgden voor meerdere vreemde blikken, en slecht weinigen konden vatten wat ik probeerde te knutselen. Zo werkt dat allemaal niet hoorde ik ze denken.

hierbij 3 verkopers getrokken terwijl ik voor lenzen onderhandelde.

En na even zoeken binnen mijn budget kocht ik de volgende lens: een “super komura” for bronica  45mm f4,5-22

Deze schoonheid bevestigde ik aan mijn Rubberen zonneklep constructie om zo een functionele lens te maken.

Om met deze lens scherp te stellen moet he de rubber dus dichter of verder van je camera plooien, een zeer intuïtieve manier om je focus te verleggen.

Hieronder ikzelf met de lens op een camera

Deze knutsel pret kwam dus tot een goed einde,  Hieronder een aantal beelden die ik maakte van op bruggen.

2 responses

  1. werkt prima, zeker met die mini!

    May 17, 2010 at 7:10 am

  2. Pingback: Op stap met een oude vriend « Jasper Léonard

Leave a Reply

