Tot de dood ons scheidt

Mijn grootmoeder word deze week opgenomen in een rusthuis op de afdeling dementie. Uit verscheidene tests bleek dat dit de beste optie is. Ook testten ze mijn grootvader op hoe hij omspringt met samenleven met mijn grootmoeder (wat niet vanzelfsprekend is gezien koppigheid,verwardheid en agressie hand in hand gaan met de huidige situatie).  Mijn grootvader accepteert volgens deze tests echter de hele situatie als zijnde vanzelfsprekend ondanks menig ongemak.

Mijn grootvader zijn onvoorwaardelijk trouw stamt voort uit een levenshouding die gepaard gaat met het christelijk geloof en trouwbeloftes. Iets wat mensen op dit moment nog maar zelden verbind. Mijn grootvader accepteert door deze levenshouding zijn lot op een manier waar vele mensen lessen uit zouden kunnen trekken.

Enkele dagen nadat ik dit nieuws ontvangen heb zag ik Antwerpen het volgend beeld.

Leave a Reply

