onderzoeksthema: “liefde ?”

Menselijke relaties en de zoektocht naar een levenspartner is iets wat iedereen bezighoud.

Het aspect dat mij echter bezighoud is het de plaats voor het “ik” in deze zoektocht en hoe deze verhouding gewijzigd is door de overvloed aan ogenschijnlijke keuzes waar mensen mee geconfronteerd worden.

Meer keuzes maakt mensen niet gelukkiger maar bevorderd een gevoel van onrust. Via moderne tools als facebook, netlog, gsm, mail, en telegram🙂 staan mensen in contact staan met een overvloed aan mensen en word de “keuze” zo groot dat men haast altijd een ontevreden gevoel zou moeten hebben bij de huidige partner. Ook massa media, het beeld van hoe een relatie zou moeten zijn, een ideaalbeeld van romantiek spelen een rol over wat mensen verwachten en wanneer mensen tevreden zijn.

Dit fenomeen waar ik zelf al confrontaties mee gehad heb zal mijn onderwerp worden.

Onderzoeksvraag en hoe ik dit praktische zal aanpakken (al dan niet fotografisch) zal zichzelf nog wel uitwijzen.

Leave a Reply

